Yhtään prototyyppiä ei tehty, itse asiassa suunnitelma jäi resurssien puutteessa vain esisuunnitteluasteelle vaikka Suomen ilmavoimat teki koneiden suunnittelusta tilauksen vuonna 1944.
Lentokone oli pitkälle VL Pyörremyrsky pienennettynä - molemmissa Bf 109:n moottori DB 605 A-1 oli suunnittelun lähtökohta vaikka moottoreiden saanti Saksasta ei ollut varma tai yksinkertainen asia. Puuskaan tosin suunniteltiin pyörremyrskystä poiketen Bf 109 -tyyppistä kapeaa laskutelinettä.
Potkuriksi suunniteltiin Bf 109:n VDM/LMT 9-12087 A, myös jäähdytysjärjestelmä ja tykki olivat suoraan Bf 109:stä. Koneessa oli muutenkin tarkoitus käyttää mahdollisimman paljon Bf 109:n tekniikkaa.
Mittari- ja instrumenttivarustus oli tarkoitus rakentaa kokonaan VL:n hienomekaaniikka tehtaan rakentamista, tai alasammutuista neuvostoliittolaisista koneista saaduista peruskorjatuista instrumenteista.
Poikkeuksena olivat Kollsman-kompassi, Sperry-keinohorisontti ja Thommens-kello. Sähkölaitteet olivat pääosin Bosch, Siemens ja Varta -kalustoa, lukuun ottamatta laskutelinejärjestelmän kotimaisia Strömberg-moottoreita.
Kumirenkaina oli suunniteltu käytettäväksi Nokian valmistamia MT-yhteensopivia renkaita. Koneesta tehtiin kahden version PU-411 ja PU-412 esisuunnittelu. Molemmat koneet oli tarkoitus luovuttaa 1. heinäkuuta 1945.
Tekniset tiedot
Miehistö: 1
Kärkiväli: 9,2 m
Pituus: 7,5 m
Suurin nopeus: 650 km/h
Suurin lentoonlähtömassa: 2 750 kg
Lakikorkeus: 14 000 m
Aseistus: yksi MG 151 johon 200 ammusta
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita.