Kone oli rakenteellisesti samanlainen kuin edeltäjänsä Blackburn Skua. Kone suunnniteltiin Blackburn Aviation Limitedin Brough Aerodromella East Yorkissa ja konetta valmisti Boulton Paul Aircraft Ltd Wolverhampton Aerodromella Staffsissa.
Koneen voimanlähteenä oli 890 hevosvoiman Bristol Perseus XII.
23. huhtikuuta 1937 tehty tilaus käsitti 136 konetta. Kaikki koneet toimitettiin Wolverhamptonista kesäkuun loppuun mennessä 1940.
Suomen Ilmavoimille hankittiin 20 konetta mutta ne eivät koskaan tulleet perille.
Talvisota ehti loppua ja seuraavana päivänä skotlannista oli lähdössä enimmäinen osa, eli 4 konetta tilatuista 20 koneesta.
Miehistö: 2
Pituus: 35 ft 7 in ( 10,85 m )
Kärkiväli: 46 jalkaa ( 14,02 m )
Korkeus: 12 m 1 ( 3,68 m )
Siiven pinta-ala: 310 ft ² ( 28,8 m² )
Tyhjäpaino: 6121 lb ( 2782 kg )
Loaded paino: 7950 lb ( 3614 kg )
Moottori: 1 × Bristol Perseus XII tähtimoottori , 890 hv ( 664 kW )
suorituskyky
Huippunopeus: 194 kN ( 223 mph , 359 km / h) 10000 jalkaa ( 3050 m )
Matkanopeus: 117 solmua ( 135 mph , 217 km / h ) [ 18 ]
Range: 704 nmi ( 810 mi , 1304km ) 70 imp gal ( 320 l; 84 US gal ) pitkän kantaman säiliö
Palvelu kattoon: 18000 jalkaa ( 5500 m )
Kohoamisnopeus: 1500 ft / min ( 7,6 m / s )
Siipikuormitus: 25,6 lb / ft ² ( 125 kg / m²)
Teho / massa: 0,11 hv / lb ( 0,18 kW / kg )
Guns: 4 × 0,303 tuumaa ( 7,7 mm) Browning konekivääriä sähkökäyttöisessä taka tornissa
Pommit: 8 × 30 lb ( 14 kg ) pommeja
Sodan loppumisen jälkeen englanti myi kaikki koneet eteenpäin uudelle ostajalle.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kaikenlaiset kommentit ovat tervetulleita.